zondag 12 juli 2015

Sam 5 jaar

Alweer 5 jaar voorbij, en van al zijn feestjes heb ik een blog gemaakt. Dat is toch wel een traditie die er in moet blijven! Ik moet ze toch eens uitprinten, heb ik meteen een verjaardagsverslag van ieder jaar!

Vorig jaar was Sam redelijk snel uit de beslissing wat voor feest hij wilde, nl een piratenfeest. Maar het lijkt wel of het ieder jaar moeilijker wordt. Ten eerste is zijn wereld natuurlijk veel groter geworden en heeft hij dus veel meer keuze. Ten tweede krijgt meneer een hele duidelijke eigen mening, wat soms tot hilarische gesprekken leidt, maar ook frustrerend werkte toen we een thema moesten gaan kiezen. Al mijn (naar mijn mening ;-) geweldige ideeën werden zonder pardon van tafel geschoven, onder het mom van "stom, kinderachtig, gewoon niet leuk of ja daahaag". Tja kleine jongetjes worden groot.
Uiteindelijk kwamen we gezamenlijk uit op een fascinatie van hem, namelijk magie, goochelen en toveren. Vooral dat laatste leek me een leuke uitdaging, dus werd direct tante Laura (Loving Leiden) ingeschakeld. Zij toverde binnen no-time een leuke uitnodiging uit haar hoge hoed, ja leuke woordspeling he ;-)
Hierna kon ik lekker gaan rondkijken op internet, in kringloopwinkels en overal waar ik verder maar kwam. Op zoek naar leuke accessoires, snoepgoed en allerhande toverachtige spulletjes. Eindelijk was het dan zo ver, en kon Sam zijn feestje vieren op een gelukkig prachtig zonnige dag. Hieronder de foto-impressie:
Sam stond al om 6.00 gespannen bij ons bed, dus lekker uitslapen was er natuurlijk niet bij, vol verwachting ging hij naar beneden.
Ook het inpakpapier was in stijl, zwart met zijn lievelingskleur, gouden sterren.
In het pak zat een groot playmobil kasteel, MET valluik, want daar had hij het al weken over, zonder valluik was het vast niet goedgekeurd...
Via marktplaats vond ik voor een habbekrats dit tovenaarssetje, en van zijn oom en tante kreeg hij een heuse toverstaf. (op straat gevonden en op maat gezaagd door Ome Marcel, dat zijn toch de leukste cadeaus!)
Vorig jaar maakte ik een soortgelijke foto samen bij de tafel, alleen zat toen die dikke buik met broertje Luuk er in een beetje in de weg!
Spookjes van eiwitschuim, met eetbare kleurstof heb ik de gezichtjes erop geschilderd.
Glaasjes met monchoutaart en kersenvlaaivulling. Uiteraard met een grote kers uit de boomgaard van Oma bovenop.
De witte uil en kaarsen komen uit onze kerstdoos, allerhande kleine flesjes en de lantaarn vond ik bij de kringloop.
De echte zware heksenketel met ketting heb ik van een vrijwilligster van mijn werk geleend, en gevuld met popcorn. Schrik niet, er zit op de helft een valse bodem in gefabriceerd, anders kostte het wel heel erg veel popcorn!
Ook de taart had meneer zelf uitgekozen. Hij moest blauw zijn want dat is zijn lievelingskleur, de sterren zijn goud en zilver gedust, jammer dat je op de foto niet kan zien dat de hele taart vol zat met glitter. De taart was een chocoladebiscuit, gevuld met zelfgemaakte aardbeienjam, slagroom en stukken witte chocolade.
Mummie koekjes met oogjes en witte chocolade. Het toverboek maakte ik van het lelijkste oude exemplaar dat ik bij de kringloop kon vinden. De lege pagina voor en achter in het boek heb ik losgesneden en er in het midden weer tussen geplakt. Nadat ik er het recept voor een giftige appel op geschreven had. De toverstok heb ik gemaakt van een breinaald van de action.
 Deze foto is eigenlijk niet van het feest, maar hij was wel de inspiratie voor de mummie koekjes!
 
Kaarsjes uitblazen. Uiteraard waren het toverkaarsjes, die vanzelf weer aangingen na het uitblazen.
Hij werd weer schandalig verwend met cadeautjes!
Al met al was het weer een topdag, Sam was gelukkig en dan is mams dat vanzelf ook he! 



2 opmerkingen:

  1. Het zag er geweldig uit, alles was lekker, een geslaagd feestje! (en groetjes van Gwen, ze herkende haar neef gelijk op de foto)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er weer flink werk van gemaakt. Maar het was inderdaad een topdag: ontzettend gezellig en heel lekker! Ben nu al benieuwd naar volgend jaar ;)

    BeantwoordenVerwijderen