zondag 21 juli 2013

Traktatie en souvenirs

De derde verjaardag van zoonlief mocht dit jaar voor het eerst op de peuterspeelzaal gevierd worden, maar wat moet je in hemelsnaam als traktatie verzinnen als snoep/koek/taart/chips oid. allemaal verboden is??
Na wat speurwerk op internet kwam ik terecht bij een leuke site met het volgende idee;
Vlinders gemaakt van zelf geschilderde wasknijpers, gevuld met zoute sticks en popcorn.
Het pijperagertje voor de voelsprieten maakte het net wat vrolijker en het zag er heel gezellig uit zo in het mandje. Mama's idee was dat de kindjes de ene kant van het zakje open konden maken en zo de popcorn op konden eten. De knijper met de zoute sticks kon dan mee naar huis. Maar ik had er even niet bij stilgestaan dat deze doelgroep (een groep van wel twaalf driejarigen) het niet zo heeft op rustig het zakje openmaken en de knijper laten zitten... Dus binnen enkele tellen na het openmaken lag de vloer van het klaslokaaltje bezaait met popcorn, voelsprieten en zoute sticks die zo heerlijk kruimelen als ze door 24 kindervoetjes worden platgetrapt! Maar... gezellig was het wel :-)
 
 Voor de juffen maakte ik een zakje met een theelepel met theepotje erop, theezakjes en chocolaatje. Daarop plakte ik een mooie button met Sam's guitige koppie die nog over waren van zijn verjaardagsfeest thuis.
En deze souvenirs uit Noorwegen (traditie van zus en zwager) had ik ook nog niet laten zien, een echte Noorse wortelcake, die heerlijk smaakte! En dit keer een boek over ijs maken! Met erg mooie plaatjes, alleen al heerlijk om inspiratie op te doen bij het doorbladeren!

In augustus komen er weer wat taartbestellingen aan, dus dan valt er weer wat te bloggen. Bedankt voor het lezen weer, en voor degene die vakantie hebben of nog krijgen; Geniet ervan! Aan het weer zal het in ieder geval niet liggen :)
Groetjes Linda

1 opmerking:

  1. Tja.....wanneer doe je het eigenlijk goed...
    dat vraag ik me ook wel eens af...

    De kleuters hadden duidelijk een andere aanpak dan dat jij voor ogen had,het ging net ff wat anders...

    Maar het idee van de vlinderverpakking is wel heel leuk!!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen