maandag 30 augustus 2010

geen verjaardag zonder kado's

Als ik voor mijn verjaardag de vraag krijg of ik nog wensen heb, moet ik meestal ontkennend antwoorden.
Wensen zijn er genoeg, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen weet waar mexican gumpaste, foodcolourpens, en plunger cutters te koop zijn! Mijn zus daarentegen heb ik dit jaar een lijstje toegestuurd met taartboeken die ik graag wilde hebben. Het is een flinke lijst, en ik had geen idee welke ze zou kiezen natuurlijk.
Uiteraard koos ze het perfecte boek voor een jonge moeder! Confetti cakes for kids, van Elisa Strauss. Een banketbakster uit New York met haar eigen befaamde bakkerij: Confetti Cakes.
Bijna de hele zondag werd ik in beslag genomen door dit heerlijke boek. Bladerend, lezend en het engels ontcijferend vloog de dag voorbij. De enige keren dat ik het gedwongen neer moest leggen was toen mijn eigen kleine mannetje aandacht wilde! Aangezien ik al druk bezig was met het bedenken van de taart voor zijn eerste verjaardag (hij is 8 weken) heeft hij deze zondag lekker veel aandacht van zijn papa gehad :p


Het boek staat vol met inspirerende creaties,
de een nog mooier/tijdrovender dan de andere!
Deze taart bijvoorbeeld, geïnspireerd op Charlie and the Chocolatefactory.


Mijn vriend weet inmiddels ook wel dat hij me het meeste plezier doet met 'taartgerelateerde' kado's. Zo ontving ik in de afgelopen jaren; kookboeken, keukenmachine, blender, weegschaal etc.
Dit jaar wist hij me te verrassen met een BLOND taartschaal. Erg leuk vind ik hem en hij staat zo leuk in de kast bij de rest van het servies, dat alleen bij hoge uitzondering gebruikt mag worden!

2 opmerkingen:

  1. Gezellige binnenkomer,verjaardag,taart,cadeau's en de leuke verzameling BLOND servies.

    Ja.....Linda, je kan je niet vroeg genoeg gaan verdiepen in de eerste verjaardagstaart voor dat lieve Tielse manneke;-) het gaat snel!!!
    Maar dat bedenken was voor jou al niet moeilijk volgens mij, en nou al helemaal niet meer met dat super leuke boek erbij.
    Volgens mij kriebelen je handen en wil jij ze allemaal gaan maken;-)hi,hi.

    Mooie dag verder,en dat moet lukken want het zonnetje is hier al.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hiep,hiep hoera!!!

    Lieve Linda en gezinnetje

    ***Hartelijk Gefeliciteerd***

    Als jullie er nou een mooi dag van maken pak ik intussen 'n stukje van de taart....

    Have fun!
    Lieve groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen