zondag 7 november 2010

secretaresse gezocht

Wat krijg je als je een bestelling voor week 45, een bestelling voor 13 november, een bestelling voor over 3 weken en een bestelling voor 'ergens volgende week' aanneemt? Juist ja, een heel druk weekend! Ik moet toch leren om mijn agenda wat beter te beheren blijkbaar.
Toen ik deze opdrachten aannam dacht ik steeds; ik heb nog tijd zat. Maar toen ik vrijdag eens goed op de kalender ging kijken bleken alle 4 de bestellingen in dezelfde week te vallen... Oeps!
Nu heb ik het geluk dat Sam komende week een dagje gaat spelen bij zijn oom en tante, en dat ik dus een hele dag voor mezelf heb! Dat komt goed uit want dan kan ik één van de bestellingen, een stapeltaart maken. De overige 3 heb ik zaterdag en vandaag 'uit mijn mouw geschud'. Het was even aanpoten, maar ik heb het gehaald. En.. er is zelfs nog tijd over om te bloggen :-)

De eerste is een taartje voor een collega. Haar ouders zijn net verhuisd en dat wilde ze vieren met een taartje. Ik ben heel benieuwd naar haar reactie komende week, want we hadden niet echt een vast thema afgesproken. Ik heb wel wat ideeën over een huisje en een poort (zo heet de straat) geopperd en dat was allemaal prima. Maar eenmaal bezig sprak een huisje me helemaal niet zo aan, het is dus ook iets totaal anders geworden, kijk en oordeel zelf:


Hierna was de brandweertaart voor Jasper aan de beurt, een lastig thema vond ik. Want de klant wilde graag een puzzelplaatje, en die maak ik vaak van kleurplaten. Nu zijn er genoeg te vinden van brandweerauto's, maar die zijn allemaal zeer gedetailleerd en daardoor niet na te maken met marsepein. Maar ik heb er 1 gevonden die wel te doen was:
Coole vlammen op de zijkant:

En de laatste klus van de dag, bijpassende cupcakejes:


Pffff, na al het gebak, gedecoreer, gepoets en geruim ben ik nu 'uitgeblust'.
Tot de volgende blog maar weer!

3 opmerkingen:

  1. Oh, jij hoeft je niet te vervelen als Sam bij ons is! Deze taarten zijn al vast erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. SOLLICITATIE
    Graag wil ik je secretaresse worden.

    Mijn CV: Echtgenote,Moeder,Huisvrouw
    Sinds kort ben ik een vervolg opleiding voor all round Oma gestart. !!!!
    Ik ben genegen in de avonduren een cursus te volgen !!!!
    Groetjes,
    Mam

    ps. Die taarten zien er weer uit om op te vreten

    BeantwoordenVerwijderen