woensdag 20 april 2011

I've used the force...again!

Afgelopen week mocht ik weer een (lego) star wars taart maken voor een collega. Haar twee zoontjes zijn dol op alles wat met lego en star wars te maken heeft, en zijn ook nog eens vlak na elkaar jarig. Dat is handig, één thema voor twee jarigen.
Het viel me wel behoorlijk tegen om een goed voorbeeldje van de legopopjes te vinden. Uiteindelijk bood een geweldige koop- en verkoopplaats op internet uitkomst, want je kunt het zo gek niet bedenken of het staat te koop op marktplaats!  Ik heb uiteindelijk gekozen voor prinses Leia, Yoda, 3cpo of was het nou c3po? en chewbacca.
Over die laatste heb ik nog getwist met een andere collega, zij beweerde namelijk dat chewbacca (of Chewie voor vrienden) een wookiee is! Ik geloofde dat niet, want Wookies zijn toch die kleine harige mannetjes van de planeet Endor!? Dus dat heb ik nog even opgezocht op Wookieepedia, en bij deze geef ik mijn ongelijk toe! In de biografie van Chewbacca staat dat hij een wookiee is, maar dan wel van de planeet Kashyyyk... Snap je het nog???

Nu nog een foto van het geheel:

Ik beloof dat de volgende taarten weer veel vrolijke bloemetjes en kleurtjes bevatten, want dat is toch duidelijk meer mijn ding!
Groetjes Linda

2 opmerkingen:

  1. Ik vind het toch weer knap hoe je die poppetjes zo gemaakt krijgt, hoor! Je ziet meteen dat het Lego poppetjes zijn. Maar ik ben ook meer van de felle kleurtjes en de bloemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de popjes zijn anders wel goed gelukt en duidelijk herkenbaar, knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen