zaterdag 9 april 2011

Zachte chocoladekoekjes

Iedere vrouw heeft af en toe toch wel eens een onbedwingbare honger naar zoet? En dan niet één miezerig koekje, nee een half pak! Tenminste, dat hou ik mezelf voor... Als ik me voorstel dat iedereen wel eens zo zondigt, dan voelt het toch ietsje minder erg als je na dat halve pak koekjes misselijk op de bank zit! Je wordt in ieder geval wel meteen gestraft, hoe ging dat spreekwoord ook al weer? Een ezel stoot zich in het algemeen...
Gisteravond had ik ineens zo'n zin om wat te bakken (snoepen), en dat je huis dan zo lekker ruikt en je met een grote cappuccino en je versgebakken (vul in: boterkoek, brownie, cupcake) op de bank kan ploffen, Heerlijk!

Dus hup, de keuken in om zachte chocoladekoekjes te bakken. Een recept dat ik ooit op internet heb gevonden maar nog nooit geprobeerd had. Erug lekker al zeg ik het zelf ;)
Maar zoals ook dat ene koekje niet volstaat op zo'n moment, was ook tijdens het bakken sprake van een gevalletje 'ogen groter dan de maag'. Er stond namelijk in het recept dat je kleine balletjes moest draaien van het deeg omdat ze ontzettend uitzetten in de oven... Ach, dat zal wel mee vallen was mijn idee.

Dat ziet er toch lekker uit? En helemaal niet overdreven groot? Hmm, kijk even naar de volgende foto:

Hihi, na de eerste bakplaat bleek dat het recept inderdaad niet overdreef, de koekjes werden enorm! Bij de tweede bakplaat heb ik de maat toch maar even aangepast. En ziedaar, de beschaafde variant. Je hoeft vast maar één keer te raden welke ik gisteravond op heb?

Vandaag gaat onze buurvrouw verhuizen, omdat ik niet met lege handen gedag wilde gaan zeggen heb ik van de week wat marsepeinbonbons voor haar gemaakt. Heel simpel om te maken, maar toch leuk om weg te geven. De groene bonbons met walnoot heb ik afgekeken van collega-blogger Laura. De andere blokjes marsepein in de gesmolten chocolade gedoopt, versiersing erop en klaar!

Fijn en vooral zonnig weekend allemaal! groetjes Linda

1 opmerking:

  1. Mmmm, de koekjes zien er superlekker uit, en je hebt maar 1 zo'n koekje op? (link naar het receptje?) Nou, lekker beschaafd toch. Hier kan ik jammergenoeg meestal ook niet stoppen met 1 koekje/chocolaatje/...
    De bonbonnetjes zien er ook lekker uit, je buurvrouw zal er vast heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen