vrijdag 22 juni 2012

Hello... Kitty!

Na het raadplegen van het bijna onmisbare Wikipedia kwam ik de volgende zaken over 'Hello Kitty' te weten:

Hello Kitty (ハローキティ, Harō Kiti) is een Japanse merchandising franchise rond een snoezig wit katje met een strikje in het haar. Het is uitgegroeid tot een internationaal beroemd merk.
Hello Kitty is bedacht door de Japanse ontwerper Ikuko Shimizu in 1973, en uitgegeven door het Japanse bedrijf Sanrio. Hierna werd ze geïntroduceerd in Japan en daarna in 1976 in Amerika. Het eerste product waar Hello Kitty op verscheen was een klein roze portemonnee. Hello Kitty is getekend als een witte meisjeskitten met een rode strik aan haar linkeroor en het bijzondere aan het ontwerp is dat ze geen mond heeft. Volgens het concept woont Hello Kitty samen met haar ouders en tweelingzusje Mimmy in London.
Jaja,zo leer je ook nog eens wat tijdens het bekijken van mijn taarten! Toen mijn neef en zijn vrouw een hello kitty-taart bestelde voor Sanne was ik helemaal happy want dit snoezige poesje had ik nog niet op mijn repertoire staan. 
Na een roze nijntjetaart en een roze barbietaart nu dus een roze hello kitty. Voor de oplettende bloglezer; idd Sanne's taart voor verjaardag nummer twee ontbreekt. Zeker weten doe ik het niet, maar ik vermoed dat dat te maken had met mijn hoogzwangere buik, gezwollen enkels en combinatie van vreet- en kotsbuien...
maar goed, drie taarten in vier verjaardagen noem ik wel een gewaardeerde vaste klant! Tijdens het uitzoeken van de taartfoto's ontdekte ik ook dat ik voor het zusje van Sanne al twee keer een groene taart gemaakt heb, zou dat toeval zijn of hebben ze een 'roze'meisjes-meisje' en een stoere meid?! ik ga het navragen!
Nog even een korte flashback:
verjaardag nr.1
verjaardag nr. 3
 En iedere keer als een taart klaar is, en ik me realiseer dat het leuke werk af is en ik me moet gaan richten op de chaos die zich op de tafel en het aanrecht bevindt, vergeet ik om mooie foto's te maken. Ik heb dus alleen wat snelle foto's met rommelige achtergrond. Gelukkig kreeg ik nog een foto van de bestellers (en weer een deja-vu  kijk nog maar eens naar verjaardag 3, hetzelfde aanrecht)

  

 

Bedankt voor het kijken weer! Tot blogs, Linda


1 opmerking:

  1. Leuk zo'n gewaardeerde klant. En leuk om te lezen waar Kitty nu eigenlijk vandaan komt. Je hebt er weer een echt kunstwerk van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen