zondag 26 februari 2012

Babyshower

Voor een babyshower afgelopen weekend mocht ik een roze taart meisjestaart maken. Want dat het een meisje wordt weten de aanstaande ouders dus al.

 Dat het fenomeen babyshower uit Amerika is overgewaaid weten we al, maar kennen jullie deze nieuwste rage al; de gender-reveal party! De aanstaande ouders laten met de twintig weken echo het geslacht van de baby op een papiertje zetten. Deze wordt in een gesloten enveloppe gedaan. Daarna brengen de ouders de enveloppe naar een bakker. Deze maakt een taart in een neutrale kleur. De binnenkant is echter roze of blauw. Ten overstaan van familie en vrienden wordt de taart aangesneden en weten de ouders of ze een zoon of dochter krijgen. Op YouTube zijn de filmpjes van deze bijzondere gebeurtenis een hit. Erg leuk om te bekijken hoe aanstaande ouders en familieleden uit hun dak gaan bij het aansnijden en ontdekken van de kleur. Onderstaand voorbeeld van zo'n taart vond ik op internet;

Ik weet niet wat jullie er van vinden, maar ik vind het een geweldig leuk idee. Weer een nieuwe reden voor een feestje, en je bent als aanstaande ouders meteen verlost van dat vervelende probleem; "Hoe houdt ik in hemelsnaam 5 maanden geheim wat het wordt?!"

Tot de volgende blog! Groetjes Linda

Geen opmerkingen:

Een reactie posten