zondag 13 januari 2013

Kinderfeestje

Gistermiddag mocht ik een cupcake decoratie kinderfeestje organiseren voor ons buurmeisje Susanne. Zij is pas 10 jaar geworden en wilde met haar 9 vriendinnen leren cupcakes versieren.
En wat was het leuk! Na een hele ochtend en middag cupcakes bakken, decoraties klaarzetten en met tafels en stoelen sjouwen konden de meisjes om 15.00 direct aanschuiven aan een gedekte tafel.
Omdat ik wel veel spullen heb, maar geen 10 deegrollers, had mijn vader gezorgd voor geïmproviseerde rolstokken van pvc-buis. Na een korte uitleg van alle materialen en het gebruik ervan kregen de dames een how-to van het maken van een marsepeinen roos en een beer.
Hierna konden ze eindelijk helemaal losgaan en lekker gaan versieren naar eigen inzicht, uiteraard wel met hulp waar nodig! Zo zag het eruit toen de dames eenmaal goed op dreef waren:
Overal waar je kijkt meiden, suikerparels en heel veel poedersuiker ;-)
Ik vond het erg leuk om het verschil te zien met het kinderfeestje wat ik vorige keer had voor 7-jarige kinderen. Die paar jaar maakt toch het verschil met fantasie en inzicht om zelf dingen te bedenken en maken. Zie maar eens wat een leuke dingen er uit hun (dankzij de voedselkleurstoffen fel gekleurde) handen kwamen:
De jarige kiest voor knalroze!

Deze dame had heel creatief haar eigen kat nagemaakt, knap!
 

Alle dames kregen een leuk doosje om hun cupcakes in mee naar huis te vervoeren.
Na een gezellige groepsfoto met eigen cupcakes verlieten de meiden uitgelaten het pand, het was een zeer geslaagde middag!


4 opmerkingen:

  1. Hoi Linda,

    Leuk met zo'n stel creatieve meiden lekkers bakken en versieren.
    Moet je ze zien staan op die laatste foto.......zo van....tadaaaaah.....en doosje open....☺

    Fijne zondag en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, knap zeg zo'n heel stel. Zo te zien was het erg gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor al die kids die helemaal zelf aan de slag mogen en wat een kunstwerkjes super leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk gedaan, wat goed om dit zo aan te pakken ik ga je volgen en vind het leuk alds je ook eens bij mij komt kijken
    Tineke
    bollies53.blogspot

    BeantwoordenVerwijderen