donderdag 14 februari 2013

Valentijnsverrassing en meer

Als verrassing voor vriendlief heb ik vanmiddag roze vanille cupcakes met merengue vanillecrème toef gemaakt.

Het idee was om een toef te maken met rode kleurstof daarin, een soort gemarmerd effect dat ik al eens eerder op internet tegen kwam en nog steeds een keer moest proberen.  
Hiervoor deed ik met een sateprikker wat rode kleurstof in de spuitzak voordat de vanillecrème erin ging. Door het spuiten trek je dan vanzelf strepen in de crème. Ik had alleen geen idee hoeveel er in moest om een mooi resultaat te krijgen, dus ik heb maar wat gegokt. Volgende keer mag het wel wat meer zijn, want het gewenste effect bleef helaas uit. Pas bij cakeje nr 4 kwam er iets van kleur in de toef tevoorschijn...
Het cakebeslag kleurde ik roze met vloeibare kleurstof van de toko.
  Hier mijn twee valentijntjes die een cupcake verorberen, met smaak gelukkig!
 En ach, ik moet toch ook even weten hoe het smaakt het ;)

Ten slotte nog wat foto's van bakactiviteiten van de afgelopen week:
Slagroomtruffel en bonbons als test voor een workshop waarvan over enkele weken nog meer volgt!
En een Spangas taart voor mijn nichtje. Hiervoor heb ik de foodprinter maar weer eens van zolder gehaald, want ik wist echt niet hoe ik van een jongeren soapserie een taart moest creëren!
 Fijne valentijnsdag allemaal! en tot blogs weer, gr Linda
 

1 opmerking:

  1. Het ziet er weer erg lekker uit allemaal. Mag ik voor de workshop ook nog een verzoekje doen...??? (Marsepein truffels ;)
    Geef Sammie maar een dikke valentijnsknuffel van me!

    BeantwoordenVerwijderen