vrijdag 1 maart 2013

Winters workshopje

Een paar weken terug werd mijn zondagochtend opgefleurd met het gezellige bezoek van een oud-collega en haar dochter. Dezelfde dochter waar ik mijn eerste taartjesworkshop-kinderfeestje voor mocht regelen. Deze dame vond taartjes maken zo leuk dat haar moeder mij vroeg of het mogelijk om samen eens wat te maken. Uiteraard leek me dit ook een heel gezellig plan, en samen maakte we in een paar uurtjes tijd de verjaardagstaart voor haar kleine broertje! Hij werd 5 en wilde graag een pinguïntaart.
Ik had uiteraard wel voor wat voorbereiding gezorgd, en had een gevulde en afgesmeerde taart in de koelkast klaar staan. Iris mocht nog een kleine bol afsmeren en bekleden, dit werd dan de iglo.
Genoeg gekletst (dat werd tijdens het decoreren overigens ook veelvuldig door oud-collega en ondergetekende gedaan ;)  tijd voor de foto's:
 
Iris heeft naast de iglo en alle sneeuwsterren op de zijkanten ook het schaatsvijvertje bedacht. En als leuk detail kraste ze met een mesje schaatsstrepen in het 'ijs'. Als laatste hebben we samen nog wat pinguïns zitten boetseren.
 Trotse Iris met het leuke eindresultaat. Het was zo gezellig dat ik altijd nog (taarten van) Abel kan vervangen als hij ziek wordt. En wie weet is zo'n priveworkshop wel een gat in de markt ;)

1 opmerking:

  1. Ik heb inmiddels drie keer samen met de jarige een taart gemaakt. Dat is altijd een groot succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen