dinsdag 10 september 2013

kaneelbroodjes, taarten, advocaat en cupcakes

Tijdens en na mijn vakantie is er best wel wat gebakken. Bijvoorbeeld deze lekkere kaneelbroodjes. Nog lekkerder met vanilleglazuur uiteraard. Ze waren zacht en luchtig en gemaakt van witbroodmix.

 
 Voor Tijn, op zijn verzoek een skate-board taart met kleuren geel en rood. Gevuld met aardbeienjam en aardbeienmousse.
 
 Thijmen wilde graag een super Mario taart. Erg leuk om te maken vond ik, omdat het zo'n grappig mannetje is, en de vele kleuren maken het een lekker vrolijk geheel.
 
 Grote zus Maureen is vlak voor Thijmen jarig, en dus wordt het altijd gezamenlijk gevierd. Ik heb de twee taarten op een dag gemaakt, en al was het echt aanpoten. Ik ben best blij met de resultaten! Maureen zwemt erg graag, dus voor haar een zwembad taart met handdoekje en slippers.
 
 Mijn eigen papa heeft zijn verjaardag afgelopen weekend vast gevierd. Hij is morgen nl jarig, als je dit leest pap; gefeliciteerd! Voor hem maakte ik een Saint HonorĂ© taart. Helaas liep dat niet helemaal zoals gehoopt, dus ik heb alleen een vluchtige foto genomen toen hij al in de doos zat... Het is een bodem van bladerdeeg, met daarop soesjes gevuld met custardcreme, die gedoopt zijn in suikerkaramel. Daar bovenop hoorde karamelroom, maar die schiftte jammerlijk toen ik die om 8.00 s'ochtends nog snel even wilde opkloppen. Uiteindelijk heb ik die maar vervangen door banketbakkersroom en een laagje slagroom en gekarameliseerde walnoten.
Omdat de taart iets kleiner uitviel dan ik gedacht had, heb ik er s'avonds gauw nog een lading chocolade/kersen cupcakes bij gemaakt.
Als kadootje maakte ik voor mijn vader nog deze advocaat. Dat had ik nog nooit eerder gedaan, en was eigenlijk redelijk simpel om te doen. In plaats van brandewijn zit er Wodka in, dat zou het een iets zachtere smaak moeten geven. Afgaande op de reacties van het test-team op de verjaardag was het goed gelukt.
En als laatste voor vandaag, de cupcakes die ik morgen op mn werk ga trakteren nog voor mn verjaardag;
 Helaas was het daglicht weer op bij het maken van de foto's. Het zijn chocoladecupcakes met een vanilletoef en vanillecupcakes met een chocoladetoef en kersenjam. Het doorgesneden after-eight mintje zag er heel leuk uit, helaas is inmiddels de vulling er uitgedropen! Weer een leer voor de volgende keer ;-)
 Tot blogs! Groetjes Linda



Geen opmerkingen:

Een reactie posten