zaterdag 28 december 2013

Kerstdiner

Hallo allemaal, iedereen fijne kerstdagen gehad? En nu hopelijk lekker aan het uitbuiken en voorbereiden voor de oud&nieuw viering. Het kerstdiner dat ik dit jaar voor mijn zus, zwager en ouders maakte, werd door mijn zus mooi op de foto gezet. Zo kunnen jullie ook nog even meegenieten!
 Ons eigen kerstengeltje!

 Aan wat voor taart denk je meteen als ik zeg kersttaart? een engelse kerstcake, tulband, iets met winterse smaken?  ehmm... nee, bij ons was het een worteltjestaart vermomd als kersttaart!
Als eerste gang was er vitello tonato (kalfsfricandeau met tonijnmayonaise en kappertjes)
Daarna volgde een zalmbonbon, gemaakt van gerookte zalm en gevuld met zure room, kruidencreme, citroen en stukjes appel.
 
 Het eerste warme hapje was een geitenkaasje omwikkeld met spek, en eroverheen honing en walnoot.

Hierna volgde een spiesje met een stukje chorizo en een grote garnaal, even kort gebakken. Helaas is daar geen foto van, het was op voor we er erg in hadden! De adempauzes die we tussen de gangen hadden werden gebruikt om een gezellig potje bingo en rummicub te spelen. 

Daarna volgde een tomaat-paprika soepje met parmezaan en stokbroodje kruidenboter.
 Het 'hoofd'gerecht is met opzet klein gehouden, omdat iedereen al aardig vol zat, en er rekening gehouden moest worden met de twee toetjes ;-)  Het is kogelbiefstuk op een bedje van gemende salade met ui-knoflook dressing, ciabattabrood en een citroenmayonaise.
 Het eerste toetje was een friszure frambozenmousse op een laagje cake. Het bovenste laagje is frambozengelei.
Helaas staan de cappuccino-ijsstam, en de schaal heerlijke bonbons van mijn moeder die we bij de thee hadden er niet meer op. Maar ik hoef denk ik niemand uit te leggen dat de buiken vol zaten.
Het moge duidelijk zijn, het was gezellig!!

Ik wens iedereen het beste voor 2014, en een hele fijne oudejaarsavond!

1 opmerking: